Pay & Jump - Föreningen Rengsjöhästen 9/5 2013

Tjena alla bloggläsare! :)
 
Är rätt trött nu efter en hel dag med hästar.
Ska väl snart duscha och sen ska jag nog sitta framför TV'n hela kvällen, annars orkar jag väl inte rida imorrn xD
Imorse åkte vi till stallet lite före 10. 
Blev jättestressad när jag ser en stor fläck på halsen..
Men Fluffy blev som tur var inte "påverkad". Han var lugn som vanligt :)
 
Vi lastade häst och åkte vidare till Rengsjö. När vi kom dit var det redan rätt mycket folk där. 
Det är så mysigt i Rengsjö :)
Jättebra ridbana och lagom stor framhoppnings-bana och en hel skog med vägar att rida på. 
Gick banan med Emilia & Cia. Det var nån klurig sväng även 3 titthinder men jag tänkte inte så mycket mer på det. 
Fluffy är ändå rätt bra på att svänga!
 
Gjorde i ordning Fluffy och han var faktiskt inte så stirrig så det var skönt!
När jag hade suttit upp så skrittade jag fram lite och Celinne följde med mig. Asså hon gick brevid. 
Hon skulle hoppa 80 - 90cm och jag 60 - 70cm. 
 
När jag fick komma in på framhoppningen började jag att trava och och galoppera lite. Fluffy var ganska lugn och koncentrerad. 
Det fanns ett litet kryss, ett räcke och en oxer som vanligt. Hoppade alla tre men ville inte nöta. 
 
Tillslut kom jag in på banan. Tog några travsteg och sen fattade jag galopp och red mot nr 1. 
Jag var så himla nervös! Men allt flöt på bra hela tiden. Men han rev nr 5. Jag höll nog i honom för mycket och det var ett vågplank. 
 
Sen var det dags för 70cm. Jag valde att inte hoppa fram alls då. Ville inte nöta och Fluffy började bli trött. 
Å så fick jag ju en bra runda i 60'n.
 
Gjorde som i förra klassen. Tog några travsteg och sen fattade jag galopp och red mot nr.1. Han rev första hindret. Vet inte vad som hände men han har lite problem med räcken och det är nått vi verkligen behöver träna på! Det var även en mur, vi har aldrig hoppat en såndär riktigt mur. Vi har bara som en låda hemma. 
Tyckte att vi hade bra flyt men han var trött. Vi fick 12 fel och alla fel var riv. Men han hoppade muren utan problem :D
 
Jag är jättenöjd över reslutaten och han var jättelugn, inge stark och hur fin och mjuk som helst att rida :D
För att vara första gången så tyckte jag att det gick bra, Fluffy var jättelugn och cool hela dagen :)
 
 

Kommentarer
Postat av: maj eriksson

Vilket vackert ekipage!!

2013-05-09 @ 20:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0