Dressyrträning 6/5

Tjena! 
 
Förkylningen ger inte med sig.. När jag åt middag kunde jag knappt andas, men jag hoppas jag kan gå till skolan imorrn! Blir nog hemma på onsdag då vi har friluftsdag. Jag ska jogga/gå och bada så jag tror att det kommer bli för  mycket och jag kommer ligga i sängen hela helgen..
 
Åkte till stallet efter skolan och började med att ta av Fluffy hans täcke. Det var riktig sommarvärme idag!
Så han var lagomt varm.. Så nu ska han få gå utan täcke förutom när det regnar ;)
Han kommer att bli smutsig men det är det väl värt antar jag!
 
Som alltid varannan måndag så blev det dressyrträning idag. 
Idag märkte man verkligen att vi har kommit en liten bit på vägen! Idag så jobbade han verkligen med mig. Inge större tjafs eller så ;)
Idag så skulle vi fortsätta jobba med hästarnas form. Jag berättade för Birgitta att jag har svårt att få honom i en bra form i trav och galopp så då jobbade vi med det idag. 
Vi skulle ställa utåt och tänka positivt. Det gick väldigt bra idag och jag fick Fluffy att jobba bra och med benen under sig :)
Sen när jag travade av så sökte han sig neråt så jag var mer än nöjd! Men visst, det sitter inte som en smäck och han kan inte hålla forem o.s.v men vi är en bit på väg. Ska fortsätta nu och jobba på samma sätt så ska vi se att det blir ordning på lilla Fluffen också! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0