Bomjobb

Hej hej! :)
 
Mår bättre idag än igår även fast dagen inte började nå bra..
Känns verkligen som att jag behöver sommarlov nu! 
Är ju faktiskt bara en månad kvar :D
 
Aja, efter skolan gick jag och Moa ner på stan. Vi gick runt och väntade tills min buss skulle gå.
Bytte om i stallet och sen tog jag in Fluffy. 
Han var inte direkt ren om jag säger så men med Magic Brush så går det på minuten! ;)
Fast han är dammig på ryggen..
 
Har varit och firat min mormor som fyller år idag så mamma kom vid 16 och mockade och fixade allt åt Fluffy medans jag red. 
 
Som vanligt börjad ejag skritta fram på långa tyglar och efter några minuter började jag jobba honom. Ställde mycket och bytte varv. 
Han var på jobbhumör idag vilket gör mig mer glad och positiv som ryttare! :)
Han lyssnade bra på mina hjälper och i traven så gjorde jag mycket tempoväxlingar. Ska nog ta på martingallen igen nu, i alla fall när jag ska jobba honom som jag gjorde idag!
 
Travade över 3 bommar i trav också, så som jag gjorde på dressyrträningen för länge sen. Det gick faktiskt bra och Fluffy lyssnade även då bra på mina hjälper. 
Det kändes skönt att han inte bara sprang över bommarna utan att han lyfter på hovarna. 
Sen i galoppen så kände jag att jag hade jobbat bra i skritt och trav då han hade en skön, rytmisk och lugn galopp :)
I högervarv ville han mest springa och gå sitt race, men jag kan ju inte kräva att precis allt ska gå bra på ett ridpass!
 
Så passet idag kändes suvveränt! Som vanligt imorrn så vilar han och på onsdag blire hoppträning :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0