Underbar pusssjuk ponny

Tjena alla underbara läsare! :)
 
Skönt med fredag nu! 
I alla fall så åkte jag till stallet efter skolan. Slutade väldigt tidigt idag så jag passade på att rida igenom FLuffy ordentligt!
Fixade allt åt honom först. 
 
Jag var ju i alla fall inte ensam i ridhuset. Det var ganska trångt efter ett tag.
Men i början var jag nästan helt själv.
På schemat idag: Bomjobb
Först fick han trampa igång på långa tyglar. Sen kortade jag upp tyglarna och började ställa och jobba honom i ramen. Jag var nog den som skrittade fram längst av alla xD
Sen började jag trava igång och då gjorde jag mycket tempoväxlingar. Han var ganska stel i bogarna och ville inte riktigt jobba i början. 
Sen efter en stunds uppvärmning började jag sitta ner i sadeln och göra det vi gjorde på förra dressyrträningen, trava över bommar.
Jag hade en väldig tur för att det fanns redan 3 bommar som låg som på volt :)
 
Meningen med denhär övningen är att hästarna ska komma in i väldigt sakta trav och verkligen ta upp hovarna i mellan. Första gången så fick han ett sånt steg på sista bommen men sen fattade han vinkeln och gjorde väldigt bra ifrån sig.
Gjorde det i båda varven och sen blev han väldigt mjuk och rytmisk i galoppen.
I högervarv blev han lite piggare och så, som vanligt alltså!
Jag travade av honom och sen skrittade jag ut en sväng. Precis när jag stod och skulle hoppa av så snubblade Fluffy till och och ramlade av xD
Tredje gången jag ramlade av Fluffy alltså xD
Sen så medans jag väntade på pappa så stod jag vid boxen och gjorde ingenting. Fluffy hade sitt huvud ute och så började han typ pussa mig i ansiktet ♥
Han gjorde det typ 3 gånger min goa ponny! ♥ VI har verkligen fått en bättre relation eller vad man ska säga! 
 
Idag var han helt underbar att hålla på med, fast det är han ju varje dag men idag avr det nått extra! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0