Skritt runda med Jennifer & Tracy

Hej! :)
 
Funderar på en frågestund, kanske nästa helg? Men är orolig över att jag inte kommer få några frågor alls..
Vi får se, det skulle ju va kul :D
 
Kom till stallet strax efter 13.30 och jag började med att mocka och fixa åt Fluffy. 
Fyllde på med lite spån också bara för att det ska se fräscht ut så jag tog 1/4 bal.
Sen så fixade jag hö och vatten till Tracy i väntan på att Jennifer skulle komma. Då hade jag redan suttit i sadelkammaren i kanske en halvtimme och tagit in 2 hästar.
Jag hade extra-insläpp idag så jag kände mig stressad men Lisa sa att hon kunde börja ta in lite hästar och så fick jag komma när jag var klar helöt enkelt.
Så jag tog in 2 hästar bara..
Men så kollade jag vatten åt alla hästar så ja :)
Det blev ett lyxigt insläpp ändå xP
 
Jennifer kom till slut och vi gjorde i ordning våra hästar.
Fluffy var renare än renast idag så det tog typ bara 15min att borsta men han fäller himla mycket hår nu, har aldrig sett en häst som fäller så mycket hår! 
Jag r
 
ed ner till lektionsstallet när jag var klar. Vi red mot Tyby och det vart en mysig liten skritt-runda :)
Jag hade gärnat travat lite men nu börjar ju all snö smällta = is och asfalt.
Så jag gav upp det på engång!
Vi pratade ganska mycket om hur våra hästar är när vi rider ut.
Fluffy är självsäker och stressar inte upp sig i onödan. Medans Jennifer har fått kämpa med att kunna rida ut på Tracy då hon gärna vänder och lägger all vikt på bakbenen. Så vi fick kämpa lite med det ett tag, tillslut hoppade Jennifer av så vi kunde skritta där Tracy absolut inte ville gå.
Men det var faktiskt 2 skotrar och en skällande hund lite längre bort.
Jag och Fluffy har aldrig mött en skoter så det var kul att få testa. Vi mötte den väl inte men den åkte ganska nära och han brydde sig inte :) Han fick massor med beröm så han skulle uppfatta det som en bra grej xD
 
Både Jennifer & Emma ville provrida Fluffy och det är jag självklart med på!
Skulle vara kul se nån annan rida på honom och se hur han testar o.s.v :)
Så vi får se när det blir!
I alla fall är det tänkt att jag och Emma ska rida tillsammans i ridhuset imorrn :)
Galopp - galoppbyten står på scehmat eller ska jag säga bockande-pass? xD 
Nej men jag tänkte köra med en bomm, inte utan riktigt än!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0