Ridpasset igår

Hejsan! :)
 
Igår så tog jag mig helt enkelt inte tid åt att blogga. Men jag tänkte skriva lite kort om gårdagens ridpass!
 
Det var ridlektioner igår i ridhuset så jag kunde inte träna med bommar som det var tänkt. 
Så vi får se om jag ska göra det idag. Ska antingen bara longera eller så ska jag rida också men vi får se. Han ska få gå med hjälptyglar idag :)
Det var verkligen länge sen sist, typ i höstas eller nått!
Fluffy har ju väldigt svårt med formen så vi ska fortsätta träna.
Vi får se hur jag gör, ska nog bara longera eftersom det blir påskäggshoppning imorrn :) Då vill jag ha en någolunda pigg häst!
 
I alla fall så jobbade jag honom ganska mycket igår. Jag ställde honom mycket och jobbade med ramen och steglängden. 
Han var väldigt mjuk men hans form var ju inte den bästa. Jag kände också att jag inte red nå bra heller, vet inte vad det var med mig..
Kände mig som en nybörjare typ..
Aja, blev lite galoppfattningar också. Men det var ju svårt när man har en liten volt att hålla sig på.
Dessutom red jag på de tredelade bettet och det har jag inte gjort på länge eftersom han blir så stark på det men gud vad han var lugn! Nästan lite för lugn xD
Jag fick driva mycket ibland men han var ju lugn och då är han lätt att jobba. Men jag hade ju varken sporrar eller spö och då brukar han vara ganska lugn ;)
 
Men han var väldigt mjuk och rytmisk och det var lätt att sitta ner i sadeln för engång skull :D
Jag skrittade runt hagarna och sen tog jag in honom i boxen. Masserade honom lite och jag måste köpa ett par snabbandage! Visst, man kan ju linda men det tar längre tid och jag tror inte att det är kul för den som har utsläppet att linda upp och hålla på. 
Så jag ska tjata på mamma att hon ska köpa sånna xD
 

Kommentarer
Postat av: L i n n e a

Bilder från hästryggen i solnedgång/upp på snöfält är såå himla mysiga c:

Svar: Ja, verkligen :)
Emilia Jansson

2013-03-29 @ 20:37:29
URL: http://alfredssonL.blogg.se
Postat av: Jennifer Olsson

Fin bild :DD

Svar: Tack :))
Emilia Jansson

2013-03-29 @ 22:45:57
URL: http://pilots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0