Påskäggshoppning 30/3

Hej hej!
 
Förlåt för att det har varit dålig uppdatering men jag har gjort annat helt enkelt!
 
Igår så var jag och Fluffy med på påskäggshoppningen på Ringnäs :)
Det var ändå rätt många som var med, vilket är kul och bra för klubben! ;D
Valde att hoppa 60cm och det var bara jag och Cia som hoppade den klassen.
 
Det var ganska trångt på framridningen så man var bara 2-3 därinne. Så man fick skritta fram lite ute. 
Fluffy ville inte stå still i många sekunder. Men han gjorde inget dumt som tur va! 
Det var ju ganska mycket bilar och folk.
När jag fick komma in på framridningen så började jag trava igång några varv och sen galopp. 
De höjde ju banan också så jag hann hoppa fram på ett litet hinder i alla fall.
Cia fick 4 fel och det är ett jättebra resultat eftersom hennes häst Lady har varit sjuk och stått i mer än ett halvår. Så hon var nöjd! ;)
Sen var det jag! Jag fick hoppa ettan engång så han kom igång och jag tyckte hindren var låga för att vara 60cm! 
Vi fick en dålig väg på de femte hindret så han rev det men det var helt klart mitt fel. Jag använde inte mina skänklar tillräckligt så jag skyller inte på Fluffy som jag är jättenöjd över!
Han var lugn hela banan och skötte sig superduper bra!
Dock är jag mindre nöjd över mig själv som var lite slarvig med vägarna.. Men jag tyckte att jag lättade på handen bra i varje fall :)
 
Nästa gång tänker jag nog hoppa 2 "klasser". Både 60cm och 70cm :)
VI hoppade ju 75-80cm på träningen i onsdags utan problem så.
Man måste våga testa och går det inge bra så kör vi bara igen och igen!
Träning ger färdighet! 

Klarar vi 70cm så kan vi ju va med på en lokal hopptävling!
Längtar till nästa klubbtävling är! Igår ville jag hoppa igen efter att jag hoppat klart xD
Dessutom fotade Stefan så det ska bli kul att se bilderna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0