Onsdagsträning 20/3

Hej hej! :)
 
Helt klart nöjd över dagens träning! Fick till bra språng och allt ;)
 
Åkte i alla fall till stallet vid 15 med min snälla morfar. Började med att sätta på mig fleecen eftersom det är himla kallt nu! Okej, det är bara -4 men det kändds som typ -100 xD
Fixade allt åt Fluffy innan jag tog in honom så han kunde äta sin middagsburk.
När klockan blev tillräckligt mycket började jag fixa Fluffy. Han var ju ganska ren i alla fall men ändå blev det bråttom på slutet. 
Dessutom lekte Emma och Isabell med Fluffys man och lugg! xD
 
Jag skrittade fram ganska länge och sen började jag trava igång, Jessica var lite sen så jag hann värma upp ordentligt.
När hon kom så skulle vi trava över 3 bommar.
Sen så satte hon upp sovckerbitar och längde avståndet. Vi skulle galoppera över dom där bommarna istället.
Första gången vi kom på bommarna ville Fluffy helst bara springa över allihopa men sen gick det faktiskt riktigt bra!
Sen bytte vi varv och då kom jag först in i trav så han fick högergalopp.
Sen pustade vi lite och sen skulle vi hoppa ett hinder med en sverigeflagga/danmarkflagga och sen "dogleg" till en grind. Sen skulle vi byta varv.
Då gick det faktiskt riktigt bra! Han tvekade inte alls på flaggan men han hoppade av för tidigt på grinden.
Visst, han rev några gånger men jag fick till väldigt fina språng :)
Sen skulle vi hoppa en låda och 6 galoppsårång till ett räcke. 
Då var Fluffy väldigt trött i bakbenen vilket gjorde att han kutade mot hindrena!
Sen fick jag hoppa räcket på en volt 2 gånger själv bara för att få honom att fatta att man inte ska kuta mot hindrena, typ.
Sen travade jag av och skrittade runt hagarna med mitt "hopptränings-gäng" Steffi, Vanessa och Mimmi. Alma och Stina var inte med idag.
Sen fixade jag Fluffy och sen kollade jag lite på träningen efter mig :)
 
Carl von Fluffy ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0