Onsdagsträning 13/3

Tjena! :)
 
Ska sluta skriva om skolan, dom inläggen är så himla tråkiga så nu tänker jag bara skriva om ridningen och min fritid.
Har jag köpt nya saker eller nått sånt så gör jag ett inlägg om det.
 
Efter skolan kom min morfar och hämtade mig. Han skjutsade mig till stallet då jag inte hade nån skjuts och jag skulle komma så sent om jag åkte buss.
Bytte om och åt en macka å så pratade jag med Mimmi innan det blev dags att börja fixa allt åt Fluffy.
Lät honom äta och så innan jag gjorde i ordning honom.
 
Alla hade inte kommit än när jag kom och klockan var 17. 
Dagens träning handlade mest om att vi skulle ha hästarna i en lugn, samlad och rund galopp och hästarna skulle jobba med bakbenen!
Medans dom byggde skrittade vi fram lite och sen skulle vi komma på en vanlig bomm och ha hästarna hel raka.
Fluffy var verkligen mellan skänklarna kände jag och sen skulle vi göra samma sak i trav.
Sen värmde vi upp lite på volte roch sånt inann vi började jobba i galopp.
 
Fluffy var ganska pigg och ville springa fort fort! Så ibland blev det ganska jobbigt men jag härdade ut!
Vi började jobbamed 3 bommar i galopp också, de sista gångerna jag kom på bommarna kändes det helt suveränt!
Han var väldigt duktig i båda varven.
Sen började vi hoppa 3 och 3 en liten studs med bom, kryss, bom, kryss, bom. Man skulle komma in i en lu
 
Jag tycker personligen inte om att hoppa studs så mycket, visst det är himla kul och hästarna får jobba ,mycket med bakbenen men jag ramlade av Fluffy när vi hoppade en lång studs. Jag ramlade typ på hindret.
Men idag gick det väldigt bra. Jag fick komma in i trav eftersom Fluffy är så springig när man hoppar.
 
På slutet hoppade vi en kombination med kryss och en oxer.
Eftersom det var tävling förra helgen så skulle vi inte nöta ut hästarna så vi hoppade inte så mycket. 
Jag hoppade kombinationen 4 gånger i högervarv dessutom. Första och andra gången kom jag lite före Fluffy på oxern, eller inte före honom men jag puchade typ på honom med min kropp. 
Men sen de två gångerna efteråt då gick det super duper bra och han rev inte ett ända hinder på hela träningen! :D
Travade av honom och sen skrittade jag och Steffi runt hagarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0