Longeringen igår

Hejsan!
 
Ändrade lite på ridschemat denhär veckan men nu ska jag hålla fast till det jag har bestämt!
I alla fall så kom jag till stallet vid 15.30. Började med att mocka och fixa till Fluffy.
Jag och Emma hade bestämt att vi skulle rida med varann.
Men det blev inte riktigt så..
Lady var lite fööööör pigg så Jessica tyckte att Emma skulle longera.
Å bara för att jag tycker att det är så kul att longera så gjorde jag det också ;)
Men jag tog bara träns och longeringslina.
 
Till en början gick det väl ganska bra men det blev fullt i ridhuset typ. Jag fick vara på en jätteliten volt så det gav inte så mycket resultat direkt.
Han ville inte gå fram eller nått och jag kan ju inte stå där och vifts hur mycket som helst när det är massor med unghästar i ridhuset.
Men sen fick jag ett spö tillhands och då gick det skitbra rent utsagt!
Han var väldigt duktig och sprang som jag vet inte vad :)
 
Sen gjorde jag klar Fluffy och jag fick åka med Emma hem sen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0