Longering + ledarskap

Jahapp!
Ikväll är det mello final! :D
Så jag passar på att blogga innan det ;)
 
Idag åkte jag med Ebba till stallet efter kl 10. 
Det var faktiskt ganska kallt på morgonen men det blev lite varmare under dagen ;)
Jag började med att prata lite med Emma och Ebba. Emmas ponny Lady hade trampat på sig i transporten så hon kommer nog inte kunna rida på några dagar :(
Emma har ju flyttat upp i privatstallet nu också! :D
Så nu har vi lika grep, haha xD 
 
Började fixa lite till Fluffy, det fanns ingen kärra så jag fixade bara vatten och maten. Det var ju tävling i Bollnäs idag så alla ville ha kärrorna! 
Sen tog jag in Fluffy och gjorde i ordning honom. 
Tränar på att ha honom lös på gången och det går faktiskt riktigt bra! :D 
 
Nu har jag börjat lämna honom själv i korta stunder också, men bara runt hörnet typ. 
Men såklart luktar han på täcken som hänger på sidan men det kan man väl inte förbjuda? Sålänge han inte biter i dom och det gör han inte.
Jag var helt själv i ridhuset och så hade dom saltat lite i ridhuset :)
 
Först började jag med att gå med honom och träna på "veterinärbesiktnings-svängar". Ibland på tävlingar ska man ju springa med hästen och vända mot hästen. Fluffy är inte riktigt med på den biten så vi tränar på det! xD
Å så tränade jag på halter som han redan är duktig på :)
 
Sen började jag longera honom.
Det gick faktiskt väldigt bra idag! Han ville inte riktigt i början, som vanligt asså.
Sen i galoppen gick det väldigt bra, speciellt i högervarvet! 
Fluffy måste vara mästare på att byta galopp xD
Först kanske han får vänster galopp och då jag kan bara smacka lite så byter han! Å så självklart skulle han ju dampa lite, han bockade och gjorde lite luftsprång, men det är väl för att det är jobbigt!
Sen när jag travade av honom var han duktig och travade lugnt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0