Lätt ridpass

Hej! :)
 
Min lillasyster fyller år idag så jag har ätit tårta och gotta idag! :)
Imorrn är det skola, tagga inte för att gå upp tidigt! Det är väl det som är det jobbigaste, att man ska gå så länge i skolan!
 
I alla fall åkte jag till stallet med Ebba, hennes mamma och hennes syster Ellen. Vi kom dit vid 14.
Dom skulle äta lunch så jag gick och mockade medans. Fixade allt annat till Fluffy och sen hämtade jag honom.
Idag var han förvånadsvärt ren och fin!
Benen var jättefina, nu är det bara gamla gula fläckar på dom och det måste jag duscha bort.
Hoppas det blir ett tvättrum av det som dom har börjat på! Bara det blir klart snart, annars tar vi honom till SORF troja ;)
Idag stod Fluffy lös på ett annat ställe (det finns olika ställen man kan stå på gången där det sitter grimskaft!).
Det var upptaget där jag brukar ha honom. Visst, jag behöver inte ha honom lös men jag vill ju såklart träna på det! ;D
Nu stod han vid bajsluckan och där fanns även Pärlas höpåsar. Jag trodde han skulle bli frestad men han försökte typ 2 gånger bara. Men han rörde sig mycket och skulle lukta och ha ner allt! xD
 
När jag kom till ridhuset var det träning, jag som hade tänkt träna galoppombyten.. :(
Det får bli nån annan dag!
Så idag blev det bara ett lätt pass! Fluffy var inte direkt fram nått och han blir alltid så stirrig och knäpp när det är mycket i ridhuset så det gick typ inte att jobba honom alls. Men jag gjorde lite galoppfattningar och duktig var han, även i högervarvet ;)
 
Imorrn kör vi dressyrträning! :D
 
Jennifer som tagit bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0