Hoppträning 5/3 - 13

Tjena alla läsare! :D
 
Idag hopptränade jag för min ridlärare Jessica. Det är henne jag tränar för varje onsdag. Men eftersom alla ska bort till Alborgen imorrn så blev det två dagars träning istället.
Fast jag hade ju dressyrträning igår så jag var ju inte med då.
 
Åkte med Isabell och hennes morfar till stallet vid 12. Jag fixade klart allt åt Fluffy och sen tog jag in honom vid 13. Jag skulle träna kl 14 så jag hjälpte inte till att bygga bana, då skulle jag aldrig hinna göra klart honom.
På lördag ska Emma flytta upp sin häst Lady till privatstallet :D
Hon har ju stått nere i lektionsstallet nu i 5 månader. Kommer ihåg känslan själv när jag flyttade upp och fick egen häst på riktigt! Visst, jag var ju där varje dag men det blev inte liksom riktigt förns han fick en alldeles egen box och matburkar!
 
I min grupp var vi 5st, jag, Emma, Vanessa, Steffi och Melina.
Vi fick stå ute och vänta ett tag innan vi kom in i ridhuset och började skritta igång.
Igår hade dom travat mycket över bommar och kört markarbete. Idag var det hoppning som låg på schemat!
Vi hoppade en och en. Först fick vi hoppa fram på lite hinder. 
De första hoppen blev väl inte så fina men senare blev det mycket bättre.
Speciellt de sista hoppet på hela träningen. Då bara flög han över! :D
 
Hindren var inte så höga men därimot var det en mur och ett plank som Fluffy hatar! Men han hoppade utan tvekan! ;)
Muren har han inget imot men planket med röda trianglar på tycker han inte om. Första gången vi hoppade det var jag nära på att ramla av så jag antar det är därför han har tvekat på det.
 
Det som kändes bra med träningen var att nu hoppade vi en och en. Jag brydde mig inte så mycket på allt runt omkring. Och som jag skrev förut, han flög över det sista hindret! Dessutom var det en kombination och oxern låg på kanske 60cm :)
Det som kändes si sådär med träningen var att jag inte mjuknade på de första hindren så han rev. Och så¨var det en ganska snäv sväng till kombinationen så då blev det lite failat men det känndes ändå bra.
Alla sa liksom att det var bra och att jag skulle vara jättenöjd men jag fokuserar bara på de dåliga sakerna. Men idag föröskte jag och tänka på de positiva sakerna. 
Fluffy verkade tro att vi skulle ha nån dressyrlektion då han började gå i form och krafsa med hoven som han gör på dressyrträningarna xD
Sen travade jag av och skrittade ut en sväng. Melina fick vända efter ett tag då hon skulle göra i ordning sin andra häst. 
 
Trött ponni efter träning! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0