Hoppträning 27/3

Hej hej! :)
 
Snart lov igen nu då! :D
Åkte till stallet efter skolan och bytte byxor när jag kom dit. 
Mockade och fixade boxen och vattnet. 
Sen tog jag in Fluffy och Izadora. Steffi fick ta imot Fluffy när jag kom till stallet, annars skulle vi fastna xD
Han låg ner i hagen när jag kom så han var ganska smutsig på ena bakbenet. 
 
Min dragkedja på mina ridstövlar fastnade så jag fick lite panik. Det tog sån lång tid! Så jag fick byta till chaps och ridskor och skyndade mig att borsta.
FIxade klar Fluffy och sen gick jag till ridhuset.
Dom hade redan bygt fram massa hinder och det såg jättekul ut vilket det var också :D
 
Först skrittade vi igång och sen trava igång. Fluffy var jättemjuk i traven! När vi hade värmt upp ett tag kom vi på en bom. Vi skulle bara använda skänklarna och hästarna skule komma mitt på. 
Vi gjorde det i båda varven och Fluffy var jättelugn så jag var t.o.m tvungen att öka på honom! ;)
Sen i galoppen gick det också super bra! Han fick en sån fin kort galopp så det var inte sant!
Men i högervarv blev han drygare än drygast och han typ tog tag i bettet och sprang iväg.
Men han fick i alla fall högergalopp så jag är nöjd :)
 
Sen skulle vi komma på ett räcke en och en. Det var ett räcke med en flagga på, man trär liksom bommen i den. 
Hoppet var väl bra men det var i högervarv och då springer han ju mycket.
Men jag är nöjd med språnget i alla fall, det var ju ändå i högervarv!
 
Sen skulle man hoppa en bana. Hindren var inte så höga men det räckte efter en rejäl uppvärmning! 
Nr 1 var en kombination sen en grind och räcket med flaggan och sen en annan kombination (bild kommer!)
Räcket med flaggan låg på 75cm och det blev det bästa språnget någonsin förutom en 80cm oxer :)
Han hoppade verkligen uppåt och fint! :D
 
Det som kändes bra med träningen var självklart hinder nr. 3! Även att jag red ganska bra och lättade på handen över hindren. Det som kändes mindre bra var väl att han var så stark i galoppen så jag rev i första kombinationen och det var inte alls högt.. Men jag är jättenöjd och nu har träningarna varit suuuuuper länge! :D
Han var ganska svettig så jag travade av ordentligt och sen skrittade jag och Steffi runt hagarna.
Väl i stallet fixade jag Fluffy ordentligt. 
Medans jag väntade på mamma så borstade jag ut Fluffys man så den blev drömlik :D
 
Imorrn kör vi ett till hårt pass med galoppfattningar, steglängd och bommar! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0