Galopp pass

När vi kom till stallet så började jag med att mocka och fixa till Fluffy.
Boxen är väldigt fräsch nu!
 
Tog in Fluffy när jag var klar och så fixade jag i ordning honom lite snabbt. Han var ganska ren så det gick fort.
Sen gick jag till ridhuset, Jag var ensam där och då passade det bra med ett litet galopp pass!
Började med att skritta igång och efter kanske 5 minuter kortade jag upp tygeln och jobbade vidare med ramen.
 
Tränade på "skänkelvikning". Till en början var han duktig och försökte i alla fall men sen började han som han brukar göra när det blir jobbigt för honom. Springa istället för att jobba. Det gick inte ens att sitta ner i traven utan att man höll på att skumpa ur sadeln!
 
Jag skrittade ganska mycket och ställde honom.
Sen i galoppen galopperade jag över en bom några gånger och sen började jag i högervarv. 
Det gick super duper bra idag! Han var så duktig!
När jag hade värmt upp så tränade jag lite galoppbyten och det klarade han bra! :D
 
Travade och skrittade av honom länge och sen fiixade jag lite med Fluffy. Bl.a ett sår han hade fått på benet. Är ganska trött på alla sår han har!
 
Imorrn blire uteritt och fotografering om jag har batteri vill säga! Annars kör jag så länge det går! ;)
 
 
Här ser ni såret också..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0