Dagen blev inte som jag hade tänkt mig

Hejsan svejsan!
 
Idag har det inte gått som jag har velat! Inte på hela vecka 11 typ..
För det första fanns det inget att äta. Så jag åkte till stallet hungrig med några kakor och kex. 
Sen när jag kom till stallet så började jag med att mocka och fixa till Fluffy.
 
När både jag och Emma var klara gick vi och åt. Vi satt i sadelkammaren i typ 40min och sen skulle vi ta in hästarna och jag skulle ta med kameran. 
Men tror ni att den hade batteri? Jag som skulle ta massor med bilder och sånt! D:
Aja, jag och Emma tog i alla fall in våra hästar och började borsta. Sen kommer Emma och säger att Ladys sår har gått upp. Så vi kunde inte rida med varann heller :/
 
Jag kom i alla fall till ridhuset och började skritta igång på lång tygel. Han fick trampa igång riktigt innan jag körde igång med jobbet. 
Idag så skulle jag ju ha tränat på galoppbyten och lite sånt men det var träningar i ridhuset vilket jag visste men jag hade tänkt rida vid 15 men det blev inte så.
Istället så blev det ett dressyrpass. 
Så jag ställde honom lite till att börja med. Sen jobbade jag mer med ramen och utåtställningen.
I traven lika så. Han var väldigt duktig hela passet, nästan
I galoppen var han helt fantastisk och det märktes verkligen att jag hade jobbat honom. Han var väldigt lugn och hade en rytmisk och fin galopp. Den sista fattningen jag gjorde i vänstervarv var suverän! Han bara sköt sig uppåt! :)
Fluffy är väldigt duktig på att fatta galopp ur skritt! 
I högervarv gick det skitdåligt! Han var helt omöjlig och tänkte klättra på väggen, typ..
Men den sista fattningen jag gjorde var bra och vi fick en högergalopp i alla fall! :)
 
Nästa vecka blir fullbokad för Fluffy och skulle det inte vara för mammas födelsedag på torsdag hade Fluffy inte fått stå nån dag!
 
Lady ♥
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer Olsson

Vi får ta och fota nästa helg tycker jag :DDD

Ni är super duktiga tycker jag, det går bara framåt och framåt hela tiden, hoppas du känner så själv ^^

2013-03-17 @ 23:13:48
URL: http://pilots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0