Birgitta träning 4/3

Tjena! :)
 
Gud vad jag är dålig på att blogga! Nu måste jag skärpa mig!
 
I alla fall åkte jag till stallet vid 13 och började med att äta lunch. Sen mockade jag och fixade allt åt Fluffy. 
jag had eväldigt mycket tid på mig så jag fyllde på med spån, gick ut med vatten till hagen och fotade lite.
Min dresyrträning började ju inte förns 17!
Så jag passade även på att smörja lite av mina saker. Smörjde sadeln, ett utan tränsen och magplattan. Magplattan glänste jättemycket! ;D
 
Vid 16 tog jag in Fluffy och gav honom sin middag. sen gick jag in i sadelkammaren och gjorde ingenting igen.
När klockan var tillräckligt mycket började jag fixa i ordning Fluffy. Han hade rullat sig så hans svans var full med nytt ljust spån.
Glad att han var "tacksam" i alla fall! xD
Han blev ju trots allt glad och rullade sig så jag tar det som ett "tack"! ;D
Han var ganska ren om man bortser några fläckar han hade på halsen. Svettfläckar tror jag, dessutom har han ju ingen täckes-hals längre så manen är ju inte lika vit och fin längre. 
Vid 17 gick jag till ridhuset och Jessica berättade att hvslagarn håller på att bli tokig på Fluffy hovskägg xD
Han vill att vi tar bort det! Men dom som hade Fluffy innan på Irland tyckte inte vi skulle ta bort det! 
Men hovskägget är oftast bara ivägen så jag vet inte hur jag ska göra! Kommer det se konstigt ut om han har lång man och inget hovskägg?
Det växer ju ändå ut igen! :P
Jag började skritta igång lite och sen körde vi igång.
 
Idag skulle vi jobba lite mer på att "gå i ramen". Vi skulle göra bakdelsvändningar och få ner hästarna i form. 
Fluffy fattade dethär med att "gå i ramen" men bakdelsvändingen blev inte lika lätt. 
Birgitta kom fram och skulle hjälpa mig och då tog hon ju tyglarna och hon sa att hon kände en väldig skillnad på honom nu! Han var inte alls lika hård och så.
På de andra dressyrträningarna har han försökt att hitta på annat för att slippa men idag var han mer med och idag testade han bara!
Det gick faktiskt bra och så men efter ett tag började han dra ner huvudet och då gick det inte att stå imot med magen eftersom att jag inte hade några vantar. Så jag blev lite irriterad på honom men sen närmare slutet var han duktig! Sen på slutet av träningen skulle vi fatta galopp och hästarna skulle liksom skjuta upp sig. 
Fluffy gjorde det de första gångerna och han fick högergalopp men sen bytte han..
 
Birgitta berömde mig och sa att jag hade gjort ett väldigt bra jobb med honom på bara en vecka! Nu var han mycket lättare att jobba med och vi slapp ha dom här "diskutionerna" (alltså jag och Fluffy slapp ha några diskutioner). Hon sa att jag hade jobbat jättebra och hårt den senaste veckan och jag känner själv att han har blivit mycket bättre. Nu vill han jobba men han var ganska dryg på träningen idag, han försöker alltid att springa iväg från arbetet och han försöker hela tiden!
Men tillslut ger han ju upp, som tur är! :D
 
Ni får dom bilderna Emilia tog på Fluffy igår! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0