Birgitta träning 25/3

Idag hade jag utveckligssamtal och efter det åkte jag till stallet.
Jag började med att byta om och sen så hjälpte jag Marta att plocka bort alla hinder och mocka lite i ridhuset. Så det blev ganska bråttom med mockningen och så men nu när jag har börjat göra som en kvadrat i mitten i boxen är det inte lika svårmockat ;)
 
Idag på träningen skulle vi träna framdelsvändningar och för både mig och Fluffy är det nytt. Jag har ju hört talas om det och vet vad det är men jag har aldrig gjort det.
Birgitta fick ju hjälpa oss i början. 
Han var väldigt fin idag också! 
Kändes väldigt bra att han har börjat fatta nu att det är jag som bestämmer och att man inte bara kan springa och ha kul hela tiden! 
Nu tar han det mer på allvar eller vad jag ska kalla det. 
Sen gjorde vi lite galoppfattningar. Först skulle vi göra nån framdelsvändning så att hästarna blev mjuk och sen så skulle vi spänna höften och så skulle vi fatta galopp. Första gången fattade han fel och han blir ju så springig efter galoppen så det tog ett tag innan han lungnade ner sig. 
Men sen andra gången så fick han högergalopp och Birgitta blev så glaf att hon klappade händerna så Almas häst, Fern blev rädd och sprang iväg xD
 
Sen fortsatte vi i trav och jobbade lite mer och då var Fluffy väldigt mjuk, fin och lösgjord vilket var det som var meningen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0