Birgitta träning 11/3

Hej, hej! :)
 
Idag åkte jag till stallet med bussen. 
Fixade allt åt Fluffy och tog in honom i tid så han skulle hinna äta innan träningen. 
Han var inte så ren idag, smutsig på halsen och manen var tovig. Men så är det väl när man har en häst med lång man xD
 
Vid 17 så gick jag till ridhuset. Jag värmde upp lite lätt med Alma och sen började vi med träningen.
Idag var det lite annorlunda träning. Vi skulle jobba med bommar och dessutom fick vi hoppa några skutt :D
Först skulle vi komma i skritt på 4 bommar och det skulle vara 2 steg i mellan så jag fick korrta skitmycket eftersom Fluffy har så stor gång. Dessutom skulle hästarna vara utåtställda!
Första gången gick det väl sådär, men sen kom vi mer in i det!
Sen fortsatte vi i trav, då gick det också jättebra men de försat gångerna saktade Fluffy av till skritt..
Men sen fick han ett jättebra tramp eller vad man ska kalla det. 
Sen satte Birgitta upp ett litet hinder som vi skulle trav hoppa och sen få galopp efter. Hästarna skulle skjuta upp sig och jobba med bakbenen.
Det jag hade svårt med var utåtställningen, jag tappade den över och efter hindret. Men de sista sårången blev bra :)
Fluffy tyckte att det var jättekul att hoppa! Haha ♥
Han blev jättespringig och förstod inte varför vi inte bara kunde springa imot hindret xD
Travade av honom lite och sen skrittade jag ett tag.
Innan vi åkte hem så pratade jag med Emma och hon skulle börja rida Lady idag! :D 
 
Nästa dressyrträning så ska jag säga till mamma att filma nån kort stund så jag får lite videos ;)
Vi får se om jag ska på ett dressyrläger i sommar, isf ska jag dit 2 dagar och då sover man över där med hästen och det är min dröm! :D Att få åka nånstans med min häst och ta hand om den själv!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0