Utsläpp & longering

Hejsan! :)
 
Igår strök jag mig på Pay n Jump för att det var så kallt! Det blev varmare idag men Emma sa att hon hade stryckt sig så då hade jag inte kommit dit heller eftersom mina föräldrar inte kört transport förr.
Men i februari ska jag och Emma åka och hoppa :D
 
Imorse hade jag utsläpp och det gick bra. Ingen häst smet ;)
Sen sopade pappa stallet och jag började fixa Fluffy. 
Visste inte om jag skulle rida eller longera men eftersom det var nån vecka sen jag longerade sist och Fluffy behöver träna på det bestämmde jag mig för att longera :)
Hade sadeln på idag också så jag fick se hur han rör sig riktigt. Och det är väl bra att kolla utifall sadeln glider?
Iaf så gjorde den inte det, visst sadeln är inte den snyggaste som finns men den passar Fluffy extremt bra, dessutom är den skön! ;)
Sen gick jag till ridhuset. Där red bara Madde och Amanda. Klockan var ju bara runt 10.
Jag har aldrig longerat när någon har varit i ridhuset så det var bra :)
Började att gå med Fluffy först och sen började jag longera. 
Först fick han bara skritta på och han har börjat fatta vad det är han ska göra nu! 
Jag blev riktigt inmponerad. Tränade på att han skulle stanna med hjälp av min röst vilket han gjordee rätt bra men han ställde sig liksom på sidan och ville gå in i mitten till mig och sen bytte han varv några gånger...
Men han har inte blivit longerad mycket alls så man ska inte kräva så mycket!
Sen började vi i trav och det var han väldigt duktig på men han håller sig inte på volten utan han strävar imot för att slippa gå ställd typ.
Men han var duktig i traven. Sen började jag lite i galopp och jag vet inte vad han gör när han galopperar! Han håller sig inte på volten och han gör så att han drar sig själv i munnen innåt. 
Jag håller inte så hårt i linan heller så jag vet inte vad han håller på med. Men han började bocka, hoppa upp i luften och tönta isg. Till en början var det faktiskt ganska kul att han höll på men sen vill han liksom dra iväg så då fick jag säga till honom.
Men han fick högergalopp många gånger och han var super duktig! Nu börjar han verkligen fatta vad jag vill! :)♥
Fixade klart Fluffy och sen mockade jag innan jag åkte hem.
Om nån timme åker jag tillbaka till stallet då det blir pixxakväll ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0