Uteritt med Emma & Ebba

Hejsan allihopa!
 
Orka skola imorrn, men aja...
Åkte till stallet vid 11 och började med att kolla vart Fluffy står nu, eftersom hagarna kanske var sönder.
Men han stod i den hagen han brukar ;)
Efter det gick Emma & Ebba ner och jag började mocka.
Mockade rätt så noga eftersom det inte blev så noga igår...
Fixade resten och sen gick jag ner. Eftersom det är så svårt att ta spånbalar nu så frågade jag Emma & Ebba om dom kunde hjälpa mig att ta loss en. Dom är ju fryst och så är det massa snö på dom.
Men jag fyllde på med spån och sen gick vi till sadelkammaren och väntade på Celinne som var med Jessica och mockade nån box.
Hon kom till slut och vi började äta.
Sen bestämmde vi en tid när vi skulle rida.
Fluffy var ju rätt så ren och hans svans blev jättefin :)
Tog på våra snygga rosa reflexer och sen skulle jag hoppa upp. Det tog typ 5-7min för att Fluffy antagligen skulle testa mig...
Vi har en stor pall man kan hoppa upp på och den har varit "insnöad" och nu har dom tagit fram den igen.
Så den satt ju fast så jag kunde inte flytta på den. Så därför måste man ju flytta hästen.
Jag försökte hur länge som helst men han flyttade ut baken. Ni vet nog hur jag menar.
Till slut gick det och han fick såklart mycket beröm :)
Sen begav vi oss ut i -15.
Håret frös och ja...
Sen mötte vi Steffi, Vanessa och Mimmi så då började Lady som vanligt och stegra och vände om.
Men hon kom ju tillbaka när hon märkte att hon var själv.
Så hon vände 3 gånger och den tredje var det så himla kallt och vi ville bara hem. Dessutom hade vi skrittat i typ en halvtimme.
Sen vid 17 gick vi på grönt kort kurs. Vi var typ 13 som skulle ta xD
 
Yeah!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0