Uteritt med Ebba

Hejsan hejsan! :)
 
Idag åkte jag med Ebba till stallet vid 12. 
Som vanligt började vi med att mocka och fixa allt åt hästarna. Måste säga att jag mockade noga idag men jag får så himla ont i både ryggen och nacken när jag mockar för länge...
Det börjar bli lite kallare igen så vattnet hade frusit lite men inte mycket.
När vi hämtade Fluffy så tog jag med kameran också, men det blev inte så mycket bilder för att mina händer höll på att ramla bort! Så kallt vare faktiskt!
Men nu ska ni få se en bild på hela Izadora så ni verkligen ser hur stor hon är, hon är ju bara 4 år också!
 
När vi hade fått in Fluffy i boxen och tänkte gå ner och hämta Julie så frågar Jessica om Ebba kan mocka åt Jocke. 
Jag bytte vatten iaf och det var lättmockat sa Ebba. 
Vi bestämmde en tid vi skulle rida och så gick jag upp. Ebba är ju nere i lektionsstallet.
Antar att alla hästar börjar tappa vinterpälsen nu. Fluffy har ju så himla mycket hår så det är asdrygt!
Min fleecejacka är full med hår!
 
När jag skulle hoppa upp idag var Fluffy jätteduktig! Den där "pallen" eller vad jag ska kalla den går ju inte att flytta på. För det första har den ju frusit fast och för det andra är den skittung, det går ju att flytta på den! I alla fall så måste man ju flytta på hästen istället då. Förra gången jag skulle hoppa upp så tog det mer än 5min men nu gick det på första försöket! ;D
När jag skrittade mot vägen så ser jag Ebba. Hon hoppade upp och sen red vi iväg. 
Vi bestämmde oss för att rida mot Tyby och galoppera och trava lite.
Det var ganska länge sen jag gjorde det så det var skönt!
Ska göra det nästa helg också! :P
Vi skrittade en ganska lång bit innan vi började trava. 
När vi red in på Tyby vägen så travade vi efetr en stund och sen började vi galoppera. Men Fluffy har blivit så svår att fatta galopp på! Men det gick till slut.
Sen travade och skrittade vi av ordentligt även fast vi typ inte galopperade så mycket.
 
När vi kom tillbaka till stallet så fixade jag i ordning Fluffy och sådär innan vi åkte hem.
Imorrn ska vi träna för Birgitta igen! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0