Springa bort från jobbet

Tjena!
 
För några minuter sen så ko  jag hem efter en kväll hemma hos Ebba :)
Vi kollade mest på hästgrejer men vi kollade lite på film också.
 
Åkte till stallet före 14 och det var inte så mycket folk där. Jag, Hanna och Madde. Tycker det borde vara fler en lördag eftermidda men aja.
Jag började med att mocka och det gick väl inte så snabbt eftersom jag och Jennifer smsade.
Egentligen skulle vi ha fotat när vi red idag men det blev inte av.
Ebba åkte dit på morronen och Jennifer är sjuk. Men nästa helg, förhoppningsvis.
Tror det inte blir nå grönt kort heller, Jessica är sjuk.
 
Men iaf så fixade jag allt till Fluffy och sen gick jag ner till Tracys utebox. Tracy är också en Munsboro ponny, en svart D-ponny. Hon är en lektionsponny fast hon går inte så mycket. Iaf så är det Jennifers foderhäst.
Hon frågade om jag kunde mocka och fixa till henne. 
Så jag gjorde det ;)
Har gjort de några gånger förut också men vad gör man inte för sina vänner liksom? :)
 
När jag hade fixat allt så gick jag upp till stallet igen. Både Izadora och Calle var inne för att dom skulle rida ut. 
Perfekt för lite fotning!
Så jag tog med mig kameran ut till hagen, men jag glömde ju såklart grimmskaftet.
Men jag tog honom utan för att det brukar inte vara nå problem.
Det blev lite bilder iaf men Fluffy ville typ baragå till mig men aja.
Längtar tills jag kan köpa ett nytt objektiv så jag slipper hålla på och hitta fokus på alla bilder... Ganska drygt! Speciellt när hästen rör på sig...
 
Jag tog in honom och gjorde i ordning.
Självklart hade alla riditt klart när jag kom så Fluffy fick lite damp men aja...
Han var ganska lugn i början men det spårade ut lite sen!
Jag blev faktiskt jävligt trött på honom efter ett tag...
Jag började med att att göra halter och sånt i skritt, eller jag försökte...
Sen i traven gjorde jag mycket tempoväxlingar för att se om han var med mig.
Sen kom Toove och Corsby som tur va ;)
Han lugnade ner sig direkt när dom kom men sen fick han nå fel och bara sprang och sprang när jag försökte jobba honom!
Lovar att Toove och hennes mamma tyckte jag var knäpp...
Jag hade nästan ingen kontroll över honom! Han bara sprang när jag skulle jobba honom... Vad ska man göra när han håller på sådär? Ibland har jag bara lust att hoppa av honom men det går ju inte...
Hade tänkt träna galoppombyten men Toove skulle hoppa lite och det kändes inte som en sån bra idé när Fluffy var så knäpp heller. Men han fick faktiskt högergalopp idag så ridpasset var inte så himla dåligt endå :)
Men den här veckan har Fluffy fått tagit det ganska lugnt eftersom jag har vart sjuk.
 
Sen gick jag till stallet efter en ordentlig avskrittning och fixade med Fluffy. Emma kom med transportskydden också och vi båda tyckte han skulle ha COB. Men Jessica måste raka hovskägget snart! 
Då kan han ha både benskydd fram och transportskydd bak! Han kan inte ha bak på transportskydden men på vanliga kan han ha det!
 
Smakprov! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0