Sent ridpass

Mamma kom hem ganska sent så vi åt först och sen åkte vi till stallet. 
Hon mockade och jag fixade vatten och Fluffy.
Självklart hade han skiti ner sig idag igen...
Borstade och fixade klar honom och sen gick jag till ridhuset och då var klockan 20 så ja.
Vi var helt ensamma i stallet när jag gick och red, alla hade ju åkt hem!
Började skritta Fluffy och ställa honom lite. 
Sen efter ett tag kom mamma och jag började trava. 
Han var aspigg i början men lyssnade ändå bra.
Gjorde serpentin bågar, volter och sånt.
Sen travade jag över en bom och skrittade honom lite innan jag började galoppera.
Först så lyssnade han inte alls på skänklarna så jag tränade på det.
Jag galopperade också över en bom och bytte galopp vilket han gjorde bra och fick högergalopp en gång ;)
Så han fick mycket beröm och jag tränade lite mer på fattningar och sen travade jag av honom.
Mamma gjorde rent typ hela caféterian medans jag red :)
Nu orkar jag inte skriva nå mer men vi kvällade innan vi åkte hem! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0