RYMMANDE HÄSTAR!

Hej!
 
Förlåt för ett sent, väldigt sent inlägg! Men det har varit mycket både hemma och i stallet som ni nog förstår. 
Ebba åkte med mig och pappa till stallet. Men hon skulle longera sin foderhäst och jag skulle bara dit och mocka. Men det blev inte riktigt så.
Jag började mocka och när jag nästan var klar så ringde Jessica till Helena som precis hade kommit till stallet efter en träning. Hon säger att hästarna var lös och springer på vägen!
Så jag tog med mig en hink havre och gick ut.
Jag och pappa hoppade in i bilen och körde runt!
När vi hade kört runt så hade dom lyckats fånga alla hästarna! 
Det stod 3 bilar där om man räknar med våran. Madde hade precis kommit också och det var väl hennes häst som hade skadat sig mest...
Det var totalt 7 hästar på baksidan som hade hoppat över trådarna och sprungit in i skogen och hade följt en skoterväg och runt hela!
När vi åkte så jag hur Shammi, Izadora & Calle galopperade ut mot den lilla vägen.
Så då förstod jag att Fluffy också hade rymt!
Fluffy klarade sig med ett litet sår på höger bak.
Hoppas att han inte har blivit halt eller nått! Men det tror jag inte, rengjorde såret så mycket jag kunde innan jag åkte hem. Dessutom ska jag bara skritta ut med Emma & Ebba imorrn.
Men ser jag att markerar nått så skiter jag i det, men jag har ju Birgitta på måndan :/
Aja, jag tror att han klarade sig men ma vet ju aldrig! Han kan ju vara jättesvullen imorrn men jag tror inte det! Han och Tonic var väl dom hästarna som var minst uppstressad!
 
En dålig bild på fina, gosiga och STORA Izadora :)♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0