Ridning med Emma

Kom inte på nån bra rubrik...
Men ja tog ju bussen till stallet efter skolan. Det var så jävla kallt i Söderala! Typ -20 när jag åkte hem! Fast då var ju kl 20 så ja...
Men det kändes hemst att hoppa av bussen!
Började med att byta om och sen pratade Jessica lite med Ellen och sa att om det skulle vara så där kallt imorrn så var det bäst att inte åka till SORF!
Så jag satte en gräns på typ 10-13 minus grader.
Sen mockade jag och fixade åt Fluffy. 
Sen gjorde jag i ordning honom och han var lätt borstad men jag hade typ 1h på mig så jag tog det jättelugnt!
Gick till ridhuset och där var det några som red så man fick hålla sig i vägen. Trodde typ ingen red på fredagar? Men eftersom det är Pay n Jump imorrn så är det väl därför.
Idag jobbade jag mest på volter eftersom det var lektion i ridhuset.
Tyckte att det gick bra idag och Fluffy lyssnade rätt så bra! :)
Han fick högergalopp idag så jag är nöjd :)
Sen så fixade jag lite i stallet medans jag väntade på mamma.
 
Himlen var knall rosa när jag gick ifrån bussen, alltså skit kallt! 
Mina ben var alldeles röda när jag bytte om!!!! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0