Onsdagsträning 9/1

Efter ett tag kom Ebba och vi åkte till stallet. 
Vi började med att mocka och fixa allt åt hästarna. Det var ganska mycket i boxen än igår men det gick hyfsat fort.
Innan vi gick och åt hämtade vi in hästarna. Jag hämtade Fluffy så han fick sin middag innan jag skulle rida.
Annars blir det så sent och de tär onödigt!
Fluffy var ju rätt så ren idag iaf. Jag gick till ridhuset 5min före så jag hann skritta fram.
Framskydden är alldeles för långa så jag behöver en mindre storlek på dom.
Har ett par svarta från Hööks, i stl Large/Full. Använda 2 gånger och inga repor alls! Kommentera om du är intresserad! Bakskydden passar så dom ska jag ha kvar ;)
Så på söndag (kanske) ska vi, eller Jessica raka bort hovskägget :)
Kanske inte allt, vi får se :P
Det kommer väl ändå växa ut snabbt eftersom både man, svans och päls växer så det knakar!
Han har fått ganska lång päls nu igen så ja..
Vi skrittade ett tag och sen kom Jessica.
Efter ett tag började vi trava igång och skulle lägga en volt i varje hörn och få hästarna runt innerskänkeln.
Sen började vi ställa lite grann och sen travade vi över 3 bommar.
Fluffy hade jättebra tramp eller vad jag ska kalla det över bommarna.
Sen började vi galoppera lite i båda varven och sen hoppade vi över ett plank. Jag kom nära typ varje gång. Men underlaget precis vid planket var uselt och liksom inte platt utan mycket gropar.
Men aja, sen fick jag hoppa över planket själv i högervarv så vi fick träna högergaloppen :)
Han fick högergalopp några gånger så det var väl bra, men jag är inte sådär jättenöjd eftersom Fluffy inte var på G alls idag. Han kändes trög och ja..,
Sen travade vi av läääänge innan vi skrittade av och den andra gruppen kom.
På slutet började han släppa mycket i högersidan ;)
 
Sötaste grisen ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0