Onsdagsträning 23/1

Efter skolan kom Ebba och hennes mamma och hämtade mig på skolan.
 
När vi kom till stallet så bestämmde vi oss för att mocka och fixa allt innan vi fikade.
Hämtade Fluffy innan innan vi fikade också. Mest för att han skulle hinna äta sin middag innan träningen.
Fluffy var som vanligt ren men jag borstade länge eftersom jag började göra i ordning honom lite för tidigt. 
 
 
När jag kom till ridhuset var det några där men dom byggde hinder så jag gick med Fluffy länge.
Vi började trava efter ett tag och jag gjorde lite tempoväxlingar. 
Jessica sa att vi skulle göra massor med volter också. Sen saktade vi av till skritt, och gick in på en stor volt. 
Senare började vi galoppera lite i båda varven och sen började vi hoppa.
Som framhoppning hoppade vi ett räcke med en blå låda under och sen en oxer med sockerbitar under.
Jag fick travhoppa räcket eftersom Fluffy var så springig xD
Vi hoppade en gång var och sen skulle vi hoppa en liten bana.
Först skulle vi hoppa räcket med lådan sen en båge till en oxer. Sen till kortsidan och rida på långsidan och hoppa oxern med sockerbitarna under och en båge till ett schackplank. Och som avslut på banan hoppade vi det som vi hoppade fram på. Räcket med lådan till oxern med sockeerbitar. 
Fluffy stannade inte en gång fast det var lite titthinder ;)
Jag fick hoppa flera hinder också, man hoppade en och en. 
Så det jag skulle fokusera på var att ha Fluffy lugn. 
Jag fick göra mycket halter efter hindren och försöka göra honom lugn!
 
Det verkade gå bra för alla men det var en tjej i gruppen som ramlade av men hon gjorde inte sig illa ;)
Är jättenöjd över träningen och läääängtar tills nästa onsdag! :D
Fram för allt längtar jag till Pay 'n Jump! Nu när jag vet hur jag ska göra mellan hindren och så!
Dessutom skulle mamma åka och köpa ett till vintertäcke och transportskydd! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0