Onsdagsträning 16/1

Skriver om träning nu istället ;)
 
Åkte med Ebba till stallet och började med att mocka fort eftersom vi blev lite sena!
Så det tog en kvart och det blev inge slarvigt! ;D Jag är kung på att mocka, nej men...
Sen fixade jag resten efter jag hade tagit in Fluffy och gett honom middag.
När jag gick och hämtade honom så sprang Izadora, Calle och han runt! Stegra, sparka bak ut och höll på så det var rätt svårt att få ut Fluffy. Eller till slut gick det, det tog bara lite för lång tid men jag började i tid så jag hann ;)
Borstade och fixade Fluffy, sen gick jag till ridhuset. 
Det var inte en kotte där och sen kom Jessica. Då hade ingen kommit!
Så jag satte upp och skrittade lite innan de andra kom.
Så om det inte är för kallt på söndag, och vi hinenr så ska Jessica raka Fluffy :D
Synd att det inte blev av innan Pay and Jump nu på lördag :/
Men vi började värma upp lite ochvi gjorde volter och tempoväxlingar. Även ltie serpentiner och sånt.
Sen började vi med galoppen. Fluffy skötte sig ganska bra efter ett tag men när vi började att galoppera så ville hna bara springa förbi alla hästar! xD
Dom plockade fram lite grejer vi skulle hoppa. Bl.a en mur som jag blev nervös av att kolla på! Jag ville ju inte flyga av så där sista träningen innan Pay and Jump...
Fluffy tyckte muren var intressant men han kollade lite på den och ja..
Sen började vi hoppa fram på en grind och muren. Först började vi att trav hoppa grinden och sen ut till en blå sockerbit så långt vi kunde. Helst skulle man ha galopp efter grinden. Sen lika på muren fast då skulle vi galoppera fram till 2 sockerbitar och sakta av till trav mitt i mellan dom. Fluffy stannade inte nån gång! Han kollade inte ens på muren :D
Sen började vi hoppa en serie med bockar (bom på sockerbitar) och oxrar.
Det gick också bra!
Vi gjorde det i båda varven och sen travade jag av.
Fixade med Fluffy innan jag åkte hem och känner på mig att det kommer att gå asbra på lördag! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0