Maja träningar & Ridning

Hejsan! :)
 
Idag åkte jag ut till stallet med Ebba vid 10. Vi började med att kolla på träningarna och äta frukost. 
Vi kollade på typ hela Emmas träning och den före sen så gick vi och mockade. Jag blev klar sist eftersom jag måste göra Fluffys matburkar. Och havren är slut uppe så jag gick ner till lektionsstallet och hämtade en burk havre. Dessutom är jag så noga när jag mockar och gick igenom och gjorde högar! ;)
Sen gick vi upp igen och åt lunch. 
Vi kollade på träningarna ganska länge, faktiskt i kanske 3-4 timmar kanske ;)
Men vid 15 tror jag, gick vi och gjorde i ordning hästarna. Vi bestämmde oss för att först rida i ridhuset och sen skritta av ute.
Fluffy var ren idag men eftersom jag skulle ha ordning på alla reflexer och allt så blev det en kvart extra än vad jag hade tänkt mig xD
Men sen ko vi till ridhuset och där red Hanna och Madde. Sen gick Madde efter ett tag. Började skritta och ställa lite och sen i traven kände jag att han var väldigt trög och inte fram så mycket. Men han var väldigt lydigg och sådär. Efter ett tag kände jag att det skulle vara bra med ett spö men jag skulle inte ha tagit spöet...
Fluffy blev aspigg och stum i munnen...
Bara när jag har spö håller han på så och när jag hoppar ibland! Sen släppte jag spöet men han var ju fortfarande pigg...
Sen när vi hade travat av hästarna så hoppade jag av och satte på reflexerna.
Ni vet täcke, benreflexer, pannlampa o.s.v.
Bara därför mötte vi ingen bil bara när vi var vid stallet.
Jag och Ebba bestämmde att vi skulle skritta ut nästa helg och typ rida en 1h. Tycker det är kul och bara tat lugnt jag :P
Aja, sen gav jag honom mat och plockade undan alla grejer.
Sen fick jag och Ebba åka med Emilia hem :)
 
Varför är mitt objektiv så dåligt? Jag kan inte ens ta bilder på en häst som står still utan att det blir suddigt... Och det ser bra ut när jag tar de och på kameran men när man kommer hem och kollar på datorn är det inte alls nå bra... Jag kan inte ta bilder på en häst som hoppar heller :(
Och jag har inte råd med ett nytt objektiv heller :/
 
Ja, här ser ni kanske...
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer Olsson

Jag är inte så duktig själv men vad använder du för objektiv + inställningar? :)

2013-01-06 @ 21:37:37
URL: http://mental.blogg.se
Postat av: celinne

Hej Emilia, försök att testa lite olika inställningar & testa dig fram och se till att fokusen är på motivet :)

2013-01-06 @ 21:41:36
Postat av: L i n n e a ☆

Första gången jag kollar denna blogg, men riktigt fin ponny, vad heter h*n? Vad har du för kamera? :D

Svar: Han heter Munsboro Feathers men kallas för det mesta Fluffy.Jag har en Nikon D3100 men på det objektivet jag har måste jag ha mer kunskap än vad jag har :)
Emilia Jansson

2013-01-07 @ 21:21:17
URL: http://alfredssonL.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0