Kort ridpass

Tjena allihopa!
 
Blir ett sent inlägg nu men aja. 
Åkte till stallet vid 14, med Emilia och jag började göra matburkarna för att det inte fanns nån skottkärra. Då såg jag att en burk hade gått sönder... Varför är det alltid mina burkar som går sönder? :/
Sen mockade jag och sånt. Fyllde på med spån mest för att få det fräscht! Spånet började bli gult sådär som det brukar bli efter ett tag. 
Jag hämtade Fluffy medans Emilia hämtade Betty.
Fluffy var ju ren som vanligt och inte så skitig på bakbenen ;)
Men jag fick vänta ett tag på Emilia eftersom Steffi skulle ha så mycket hjälp xD
Men efter ett tag så kom vi till ridhuset och eftersom min mamma skulle hämta oss och hon hade bråttom så bestämmde jag mig att bara rida en halv timme. 
När jag skrittade av så ringde jag till mamma och hon sa att Emilias pappa skulle hämta så då hade vi skyndat oss lite i onödan...
Iaf så började jag att ställa Fluffy lite och gjorde lite volter. Hann var ganska lätt ställd i början :)
I traven gjorde jag också massor med grejer man brukar göra. Ställa, volter o.s.v.
Sen började jag göra det Birgitta sa att jag skulle göra men det gick väl sådär. Nästa gång jag rider lite lättare tar jag dressyr spöet så jag kan peta honom på rumpan. 
Han var väldigt känslig i munnen idag eller vad jag ska kalla det. Han lyssnade bara man tog i tyglarna :)
Galopperade bara lite lätt innan jag travade av honom en stund, även då la jag lite volter och sådär. Det är ju massa hinder nu efter Maja så man har ju inte så jättebra plats direkt :/
 
Aja, sen gjorde vi klar hästarna och sen åkte vi hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0