Halt & tempoväxlingar

Åkte med Isabell till stallet idag. Hon hade redan fått fixat åt sin ponny så vi red tinte tillsammans. Dessutom hade hon insläppet och middan också så!
Jag mockade och fixade allt åt Fluffy. 
Han fick sin middag också innan jag red och gjorde i ordning honom.
Sen gjorde jag i ordning honom och han var rätt så ren men så var det ju dom där skitiga bakbenen, men dom var inte så himla smutsiga.
 
 
Jag gick till ridhuset när jag var klar och jag gick lite med Fluffy innan jag satt upp.
När jag kom till ridhuset var jag där själv. Men Marta satt uppe i caféterian (jag tror det var hon iaf).
Jag lät honom gå med hel lång tygel innan jag började jobba honom. 
Eftersom Fluffy kan bli sådär jättespringig så gjorde jag väldigt mycket halter och tempoväxlingar. Även övergångar och sådär. Först var han jätteduktig och lyssnade jättebra i både skritt och trav! :)
Dessutom kändes han väldigt lugn i traven också. 
Men han var lite svår att jobba på volt för då ökar han takten för att slippa jobba..
I galoppen gjorde jag lite fattningar och försökte jobba på volt men som sagt var det lite svårt. 
Efter galoppen så blev han jättesprinig i traven så jag försökte styra in honom i väggen och låta honom stå där så han lugnade ner sig. Men tror ni han gjorde det eller?
Han sprang som en tok och ville inte alls!
Dessutom när jag bara ville skritta så kunde han helt plöstligt börja trava bara för att en annan häst gjorde det...
Aja, skrittade av honom i mer än 5min och sen gick jag till stallet. 
När jag fixade med Fluffy efter att jag ridit så var han verkligen på dåligt humör...
Han började sparka lite smått och surade lite grann.
 
MIN BORSTE :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0