Dagens ridpass - Galen ponny!

Efte sprutan kom mamma och hämtade mig och vi åkte hem så vi kunde byta om. 
Jag bytte insläpp med Rebecca sp hon har idag (tisdag) och jag hade igår (måndag). Isabell hade redan börjat tagit in när vi kom så vi tog in hästar på baksidan.
 
Sen gjorde jag i ordning Fluffy medans mamma mockade och fixade vatten.
 
När jag kom till ridhuset var det inte så många där. 
Men eftersom det låg hinder och bommar lite överallt så var det ganska trångt!
En sak som jag har m'rkt är att Fluffy blir sur när andra hästar går före honom! Han vill gå först xD Han tar öronen bakåt... En sak som jag absolut inte vill är att Fluffy blir en sur putte! Han får inte bli sur och grinig, han ska vara en glad, snäll kille som alla gillar :/ Är rädd att han ska bli sån... Han är iaf inte sur än! Och han kanske inte kommer bli det heller?
Började att skritta lite och idag ville jag jobba Fluffy hårt eftersom jag inte gjort det på ett tag.
Ställde honom mycket innåt, eller jag försökte i alla fall!
Sen började jag trava lite och han blev nog lite för pigg! Men egentligen får jag skylla mig själv lite efterrsom jag hade sporrar, spö och ett vanligt 3 delat på det. Men han var ändå kontrollbar, i alla fall i traven..
Han var inte så stark idag men han var springig!
Jag jobbade honom mest på volter men även tempoväxlingar.
 
I galoppen sen så tränade jag lite fattningar och så. Sen börjad emed högergaloppen. 
Han lyssnade på skänkeln en gång och fattade galopp själv men jag tog lite lite hjälp av spöet. Men en gång fick han fel bakben och en gång fick han rätt bak men fel fram. Han är ju svag i ett bakben så det förvånar mig inte. Det känns askonstig när han har fel, det blir asskumpigt! xD
Försökte göra nått galoppombyte också, men det var svårt när alla gick ivägen och så.
Det får bli nån annan dag ;)
När jag skrittade innan jag travade av var han faktiskt fin, gick lite i form :D
 
Jag travade av sen och då gjorde jag bl.a serpentiner eftersom jag var själv i ridhuset ;)
Även fast jag galopperade honom mycket så blev han konstigt nog inge svettig, bara lite på benen.
Sen skrittade jag av och gick till stallet :)
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0