Byta galopp - Bockande Fluffy

Tjena allihopa!
 
Idag åkte jag och klippte mig vid 11. Tyckte att mitt hår vart mycket bättre, inte lika slitet! 
Mamma köpte lunch åt mig och sen åkte jag till stallet.
Började med och äta och sen kom Emma och Ebba medans jag mockade.
Gick igenom i stort sätt hela boxen, men han har ju så mycket spån så det går inte att gå igenom precis allt!
Dom gick och åt medans jag fixade allt annat till Fluffy eftersom dom redan var klar.
Idag var Fluffy dålig i magen igen :(
Att han är så känslig? 
Sen gick jag till sadelkammaren och satt jag pratade med Emma och Ebba.
När dom hade ätit färdigt gick vi och hämtade våra hästar och gjorde i ordning dom. 
Fluffy var ganska lätt borstad men jag tog mer tid åt hans skitiga bakben än åt det andra. Men han var iaf inte smutsig någon annanstans än på benen!
Jag satte på honom bakskydden och all utrustning och sen gick jag till ridhuset. När jag kom dit var bara Melina där med sina nya häst Gessi. Eller Munsboro Guess Who om man ska vara riktigt petig;)
Efter en stund kom Emma, Ebba och Edith.
Emma rider ju sin egna häst Lady, Ebba rider sin foder ponny Julie och Edith rider sin foder ponny Chiuqita.
Bilder på dom nedan :P
I skritten gjorde jag mest halter och fyrtaktig skritt. Han har ju inte velat gjort halt nu den senaste tiden så...
Sen började jag trava och gjorde lite volter och sådär. Tempoväxlingar, snett igenom o.s.v.
När jag hade värmt upp ett tag så saktade jag av till skritt och tränade på det Birgitta lärde mig. Den svängen med bakbenen klarade han faktiskt bra men när jag skulle styra in i väggen blev han jättesur! Inte lite sur heller!
Så jag lämnar det till imorrn ;)
Emma och Ebba tänkte träna galoppombyten så då tänkte jag att jag också kunde göra det.
Började galoppera lite på en volt och sådär och sen bytte jag från vänster till höger. HAN KLARADE DET! :D
Hästarna blev lite väl taggade så när jag skulle byta galopp efter en stund igen, började Fluffy bocka och ha sig! xD Men han bytte galopp sen så det var jättebra! :D
Han bockade en gång till också! Sen ville han bara galoppera hela tiden!
Aja, sen fixade jag med Fluffy och sådär innan jag åkte hem :)
 
Fluffy & Julie
Chiuqita
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0