Birgitta träning 14/1

Idag hade jag min tredje dressyrträning för Birgitta. Men dagens träning var lite annorlunda.
Vi skulle först jobba på marken innan vi satt upp och skulle göra samma sak ;)
Så först skulle vi gå med ett spö och hästen skulle precis gå brevid dig och i precis samma takt. Så minskade jag stegen skulle Fluffy göra det också.
Efter ett tag gjorde han precis som jag sa så då fortsatte vi. Man skulle ställa sig framför hästen och den skulle backa när man bad om det.
Det var väldigt viktigt att man hade ett bra kroppsspråk!
Till slut fattade Fluffy vad han skulle göra men det tog ett tag.
Sen skulle vi göra svängar. Hästarna skulle förlja efter och gå i samma takt.
När vi hade vänt åt båda varven började vi med bakdelsvändningar fast på marken. 
Sen hoppade vi upp och ja, det gick ju jättebra för mig... Jag överlever inte utan sockerbitar att hoppa upp på xD
Man kände redan på engång att Fluffy hade mer respekt!
Vilket var precis som var syftet, liksom att jag skulle vara den som bestämmde i hagen. "Kommer han för nära bits jag!"
Sen började jag med vändningarna igen.
Så nu är de bara att träna på!
Vi blev lite sen i första gruppen så jag fick rida lite självständigt och trava och galoppera.
Han var jättefin i skritten och gick på tygel en stund! Det bästa hittintills :D
Men han har blivit så svår att fatta galopp på nu, vet inte vad som har hänt :/
Sen åkte vi och handla och vi träffade Emma och hennes mamma. Så vi pratade lite om Pay and Jump :)
Mamma ska änmäla mig imorron och jag hoppas det finns en transport Fluffy och Lady kan åka i på lördag ;)
 
Hade ingen bild så ni får denhär :P
ELIT! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Marlene

Fin :)

Svar: Kan bara hålla med :)
Emilia Jansson

2013-01-15 @ 14:11:14
URL: http://nattstad.se/marl3n3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0