Barbacka!

Vid 15 kom Emilia och hämtade upp mig och vi åkte till stallet.
Som vanligt började vi fixa allt åt hästarna. Jag hann bara mocka halva boxen och sen var jag tvungen att skynda mig lite så jag kunde hämta Fluffy så fort som möjligt eftersom det har varit snö storm här idag!
Kände redan imorse!
När vi hade fixat allt så gick vi och satte oss med Krypto, min gamla foderhäst som står uppe i privatstallet ett tag nu. Han är en sån hä bus ponny men fortfarande suuuuper snäll! :)
Han älskar att rida ut ska ni veta xD
Vi satt hos Krypto ganska länge innan vi orkade gå och ta fram grejerna till vi skulle rida. Emilia visste inte om hon skulle rida men vi båda bestämmde oss för att göra det.
Jag var så himla trött idag och är fortfarande så klaga inte om jag råkar skriva fel! :P
Fluffy gick ganska fort att göra i ordning och jag och Emlia blev klar samtidigt men eftersom det blåste så mycket satte jag fort på Fluffy stalltäcket eftersom det var det som hängde framme.
När vi kom till ridhuset var det lektioner och ingen plats alls att rida men till slut gick dom och det blev lite mer plats.
Jag ställde Fluffy lite och så. Han började nicka till och gick lite i form rätt så fort. Jag tycker att jag kommer åt honom mer när jag rider barbacka. Men jag blir så trött i benen när jag får trycka och trycka.
Tänkte ta en galopp men nej. Kände att jag ville trava mer då så det blev inget.
Vi red inte så himla seriöst idag eftersom det var så fullt i ridhuset!
Men lite jobb blev det och Fluffy fick iaf gå.
 
Krypto ♥
Fluffy ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0