Barbacka & Grönt kort

Hejsan! :)
 
Har inte sovit ut riktigt på hela helgen så jag kommer vara trött hela veckan... Men aja, är bara att kämpa på antar jag!
 
Nu har jag packat till idrotten imorrn och snart ska jag städa lite på rummet, ser förjävligt ut!
 
Gick till Ebba vid 9.30. Eftersom Grönt kort kursen började kl 13 och vi skulle rida före så åkte vi tidigare.
När vi kom dit gick vi ner till Emma. Hon stod och mockade när vi kom, efter ett tag så gick jag upp och började mocka. 
När Ebba kollade in i Julies box så blev hon inte så glad... Så då tänkte jag liksom, "Fluffys box är nog mycket renare". Men han hade skitit asmycket :/
Men jag fixade allt åt honom och sen gick jag ner och kollade hur långt dom hade kommit.
Läääängtar tills Emma får flytta upp i privat stallet!
Då slipper vi gå upp och ner och kolla till varann hela tin...
Iaf så hade dom redan tagit in sina hästar när jag gick så jag gick och hämtade Fluffy.
Han ville helst inte gå ifrån höbalen...
Tog in honom i boxen så han fick drick och göra sina behov, medans hämtade jag alla grejer. Ryktgrejer, benskydd o.s.v.
Han var lättborstad som vanligt och när jag hade borstat typ ett drag kom Ebba och Emma upp och sa att dom var klar...
Så Ebba hjälpte till och borstade luggen som var full i hö.
Sen efter ett tag gick dom ner och jag fixade mer med Fluffy.
Jag tänkte att dom skulle sätta på sig sakerna och så, så jag sopade och fixade innan jag satte på tränset och gick till ridhuset.
När jag kom dit så var ingen där! Började med lite ledarskaå, bara för kul!
Idag travade han brevid mig :D Det brukar han inte göra utan jag måste typ muta med en morot och springa. Men nu behövde jag inte ens ta tag i tyglarna! :D
Sen kom dom så jag hoppade upp. Fluffy gillar att skritta iväg precis när man har satt sig, bara när jag rider barbacka också! xD Men jag red inte så seriöst idag utan lekte lite med honom och så :)
Sen gick vi och åt och gick på Grönt kort kursen med Celinne och Ebba. Vi pratade mest men nästa söndag ska vi last-träna, gå igenom skydd, hur man lindar o.s.v :)
 
Imorrn ska jag rida lite seriösare och jobba honom! Men jag har middan imorrn istället för Rebecca då vi bytte dag, så hon har på tisdag och jag imorrn ;)
Åh, imorrn ska vi ta spruta också! Den svider som fan! :/
 
Fina pöjken ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0