Skenande Fluffy

Hejsan! :D
 
Har kollat på mello nu så det är därför jag bloggar så sent! 
Men jag åkte till stallet vid 13 och jag och Ebba började med att äta lite och vänta en stund på Jennifer.
 
Sen vid 14 gick vi och mockade och Jennifer som när jag nästan hade mockat klart.
Det var redan någon som hade mockat och fixat åt hennes foderhäst Tracy.
Så jag fixade allt åt Fluffy och sen gick vi och hämtade hästarna och tog lite bilder.
 
Jag var ganska snabb och göra i ordning Fluffy så jag fick vänta ett tag på Ebba och Jennifer.
Så jag red ner till lektionsstallet och väntade där.
Sen red vi iväg och idag red vi där vi aldrig har ridit förr! 
Eller jo, vi har ridit där förr men inte så långt!
Det som var så bra med denhär turen var att vi mötte 2 hundar, flera bilar, en hingst och nån som höll på att såga ved.
Hästarna brydde sig typ inte alls! :D
Men dom blev lite rädd när vi skrittade förbi han som sågade ved så Ebba ville vända men jag peppade på henne och sa att vi skulle fortsätta!
Vilket vi gjorde också! ;)
Men sen ville Ebba trava och jag ville inte direkt det eftersom jag red hårt på torsdan och galopperade en del.
Å sen när vi red hem så hamnade Fluffy efter lite så då började han skena och sprang asfort upp för en backe!
Jag fick i alla fall stopp på honom men han har aldrig skenat med mig och då har ja varit fodervärld på honom i nästan ett år!
Aja, vi gjorde ingen stor grej utav det utan vi skrittade hem hela vägen sen.
Hästarna fick styltor också men jag var glad att Fluffy hade sulor. Snön lossnar ju lättare då! ;)
Men Tracy och Julie fick ganska höga styltor ett tag!
 
Men dom lossnade ju efter att Fluffy skenade antar jag! xD
Aja, sen hjälpte jag Ebba med insläppet. Det var bara 4 hästar att ta in så det gick fort.
 
Tracy
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0