Passet i torsdags

Skriver om passet i torsdags då jag inte hann förut ;)
 
Åkte till stallet vid 18 och det var tänkt att jag skulle träna men det var en häst som var sjuk så det blev inge.
Istället så red jag lite själv i ridhuset.
När jag kom dit så mockade jag och fixade all mat.
 
Sen gjorde jag i ordning Fluffy och red.
Madde och Julia var i ridhuset när jag kom men dom gick efter ett tag.
 
Började skritta fram och jag jobbade inte honom så mycket eftersom jag hade fullt upp med att inte vara ivägen.
Men jag jobbade lite i traven i alla fall och han kändes lugn och lite känslig i munnen, vilket var ett bra tecken ;)
Han jobbade på bra och han var verkligen duktig i galoppen.
Fick inte högergalopp så många gånger men han var ändå dutkig.
Jag galopperade över lite bommar och sånt också.
Det var faktiskt kul och jag har inte gjort det på ganska länge!
 
Provade byta galopp också men det ville han inte direkt!
Men han gjorde det en gång i alla fall ;)
 
Sen gjorde jag klar honom och då fick vi reda på att en till häst var sjuk.
 
Det går ett virus och man vet inte vart det kommer ifrån.
Men ingen får tävla i helgen och jag kanske inte kan åka på Pay and Jump heller som är nästa helg :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0