Onsdagsträning 29/1

Nu är det äntligen helg och jag ska bomba, verkligen bomba med massor emd inlägg!
Ska skriva om:
* Träningen (som rubriken)
* Passet igår
* Skolan idag
* Veckans vill ha
* Kanske Hiss&Diss
* Februari inlägg
* Longeringen idag
* och kanske ett annat som ni får reda på sen :P
 
Aja, skriver om träningen nudå!
 
Åkte till stallet med Ebba efter skolan och när vi kom till stallet fikade vi och jag bytte om lite snabbt.
Sen gick vi båda och mockade och fixade. Tog in Fluffy i tid så han skulle hinna äta innan tränigen. 
Jag började lite väl tidigt att göra i ordning honom så det var bra att Emilia kom ;)
 
Jag hade velat hoppa rätt mycket idag men vi fick inte hoppa nånting alls...
Men det är ju Maja i helgen och sen nästa helg är det tävling på SHK.
Vi började med att skritta fram och sen efter ett tag började vi trava. Fluffy kändes ganska lugn. 
Efter ett tag tog vi ut fötterna ur stigbyglarna och satt ner. VI gjorde massor med serpentinbågar och försökte jobba hästarna runt skänklarna.
Gick inte sådär skitbra för mig att ställa honom eftersom jag måste koncentrera mig på att hålla balansen. Men jag har faktiskt fått mycket bättre balans!
Kommer ihåg att jag ramlade av på grund av min balans så min arm blev gul och blå..
 
Sen började vi galoppera och då fick jag sätta i fötterna i stigbyglarna igen eftersom Fluffy springer så mycket.
Jessica sa att jag måste vara mer bestämmd! Jag låter honom springa runt o.s.v. Men jag vill inte vara hård i munnen på honom så det är därför...
Sen började vi galoppera över 3 bommar. I högervarv fick jag göra själv och han fick faktiskt högergalopp så det var bra! ;)
Sen travade vi av och så. Sen gick jag till stallet och fixade med Fluffy som vanligt.
Kändes som jag hade jättemycket att göra efter träningen! Skulle fylla på vatten. hänga fram täcken o.s.v.
Aja, är nöjd med träningen fast jag hade velat hoppa nått språng men. Nästa vecka så ska jag träna på torsdan eftersom det inte är nån vanlig träning.
 
Fluffy är en ENHÖRNING! :D
Emilia lekte lite med hans lugg xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0