Onsdagsträning 27/2

Hej hej! :)
 
Förlåt för att jag inte bloggade igår men jag visste inte ens vad jag skulle skriva.
I alla fall så åkte jag till stallet med Ebba efter skolan.
När vi kom till stallet började vi med att äta och jag bytte om. Sen kom Mimmi och berättade om massor med saker xD
Sen började jag mocka och fyllde på med vatten innan jsg tog in honom.
Idag var det verkligen vår! Fluffy var skitvarm och svettades på benen.
Så jag skyndade mig att ta av honom det!
 
Sen fixade jag allt annat till honom innan jag började fixa honom. Han var ren som vanligt.
Jag gick till ridhuset före 17 och skrittade fram.
Jag skulle visa Ebba hur fin han var när han gick i form och jag försökte men han ville inte xD
Men sen när vi hade kommit igång så gick han faktiskt som i måndags! :)
 
Vi började trava fram ganska snart och sen skulle vi alla in på en volt i trav och sitta ner.
Fluffy är jättesvår att jobba om man sitter ner utan stigbyglar. Han ökar traven så fort jag nuddar med skänkeln.
Så jag kunde inte jobba så mycket.
Sen började vi galoppera lite innan vi körde igång med hoppningen.
 
Först skulle vi komma på en studs med bock, hinder, bock.
Hindret låg på runt 50cm.
Jag fick komma in i trav i högervarv då han är så springig i höger.
Sen skulle vi komma på en kombination.
Med ett kryss och en grind.
Först smet Fluffy förbi för att jag hade för dålig innerskänkel! :/
Men sen flöt det på bra och vi hoppade en rätt så bred oxer på 70cm :)
Å han rev inte! :) Dessutom tappade jag stigbygeln så det blev lite failat xD
Sen kom vi nån gång på en annan kombination med ett kryss och en vanlig oxer.
Jag travade av och sen skrittade jag av honom.
 
Nu i 2 dagar har jag tränat att ha Fluffy lös på gången och han har faktiskt skött sig bra men ibland försöker han! 
 
Nu har Fluffy sitt snygga regntäcke och ett fleece under! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0