Onsdagsträning 20/2

Åkte till stallet med Ebba vid 15 och vi började med att äta.
Sen mockade vi och fixade allt åt hästarna.
Tog in Fluffy innan jag fixade hans matburkar.
Sen började jag fixa honom och idag hann jag i mycket bätre tid än förra veckan.
 
Var jättetaggad och ville att det skulle gå bättre än förra veckan, vilket det verkligen gjorde!
Vi började med att skritta fram ganska länge innan vi började trava.
När vi hade travat ett tag skulle vi in på en volt och ta ur stigbyglarna och sitta ner.
 
Nu känner jag verkligen skillnad! Jag sitter mycket bättre och har mycket bättre balans. Det gör ju att jag kan jobba bättre och slippa försöka hålla balansen hela tiden! ;)
 
Sen skulle vi ut från volten och på en långsida skulle vi ställa till höger/vänster.
Det var lite svårare för mig för att han ökar så fort man nuddar med skänkeln.
Så då blev det svårare att hålla balansen men det gick ganska bra ändå.
 
Sen började vi galoppera och efter ett tag kom vi på 3 bommar.
Fluffy var lugn men fortfarande hade han power i sig om ni förstår vad jag menar!
Dessutom lyssnade han bra på mina hjälper och det gjorde att vi kom på bommarna rätt! Redan första gången t.o.m!
Det blev svårare i högervarvet eftersom han är svagare där men vi fick högergalopp flera gånger men jag fick passa mig så att jag inte red in i nån annan :)
Så där stötte han i nån bom nån gång.
sen började vi hoppa en tre kombination. Först ett räcke, ett galoppsprång till en oxer och sen ett galoppsprång till en annan oxer.
Idag hoppade jag i alla fall 60-70cm utan problem! ;) Han tog i nån bom men den föll inte! Och det var säkert mitt fel eftersom jag tar i honom för mycket och kanske inte litar på honom till 100%. Men jag hoppas det blir ändring på det snart så jag kan ta fram handen mer! :)
Det går faktiskt frmmåt och på lördag ska jag på DIV 2 möte! :D
Men jag är osäker om jag kan vara med då första tävlingen är redan i mars!
 
Min buse var super duktig på träningen och vi hoppade en tre kombination på 70cm :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0