Onsdagsträning 13/2

På onsdagar hinner jag ju aldrig blogga så jag skriver nu istället! :/
 
Åkte till stallet vid 15 med Ebba och vi började med att äta och jag skulle byta om.
Sen gick vi båda och mockade.  Vid 16.55 gick jag och hämtade Fluffy.
Gav honom middan och satte på mig mina ridstövlar.
 
Sen började jag borsta och fixa med Fluffy.
När det var dags att sadla så fick jag inte igen sadelgjorden. han spände ut magen som jag vet inte vad!
Han har i alla fall blivit smalare nu! Det går att spänna yttligare ett hål på magplattan :D
Han var ganska tjock i höstas...
Skyndade mig så mycket jag kunde men när man stressar så blir hästen stressad. Eller Fluffy blir inte stressad men han börjar bråka och vända bort huvudet o.s.v.
 
Till slut kom jag till ridhuset. Innan vi började hjälpte nästan alla till och byggde en liten bana. 
Vi hoppade MUR! :D
Älskar att hoppa titthinder... xD
Mest för att Fluffy inte bryr sig alls! :P
Efter ett tag började vi trava fram och vi skulle lägga massa volter och öka och minska tempot.
Han kändes ganska slö men i galoppen blev det minsann fart!
Han fick högergalopp första gången men sen ville han inge mer...
 
Efter lite galopp började vi hoppa fram på ett räcke.
Vi hoppade ddet i båda varven och båda hoppen kändes jättebra!
Sen skulle vi hoppa bana.
 
Första hindret var ett räcke, sen en mjuk båge till en oxer. Därefter en liten studs och sen till en mur. Sen på en komination med en oxer och ett räcke. Sen skulle man på studsen igen och till muren igen.
 
Första hindret rev han, antar att det var en dålig väg eller att jag höll i honom för mycket.
På oxern fick han ett väldigt fint språng. Sen på studsen var han lugn och fin. 
På muren gick det också bra, inte en tvekan! 
Men på kominationen hoppade han för tidigt så han smet förbi räcket. 
Annars gick banan bra men jag blev itne riktigt nöjd... :/
 
Först tänkte jag bara på det negativa. Att vi itne gick felfritt och att han inte gjorde som jag ville men efter ett tag så kändes det faktiskt bra och han gjorde ett par jättebra språng!
 
Hinder nr 2
4
Fint hopp!
Failat hoppa, han smet förbi räcket efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0