Lösgörande arbete och prov

Efter skolan tog jag bussen till stallet. När jag kom dit mötte jag Frida som har varit i Spanien. Hon had elagt utmassor med härliga bilder!
Jag bytte om och sen gick jag och mockade.
Jag fixade allt utom höet och så tog jag in Fluffen.
Han ville gå in idag! Det blåste asmycket och det var inte direkt varmt heller!
 
När FLuffy hade stått ett tag och fått gjort allt han skulle började jag göra i ordning honom.
Såg det inte förns idag att han var faktiskt kritvit på rumpan och ryggen! :D
När jag hade gjort klart honom och mig gick jag till ridhuset. Först var jag själv där men sen kom Emma och Isabell.
 
Idag jobbade jag på att lösgöra Fluffy lite.
Jag ställde honom väldigt mycket och böjde honom överdrivet mycket.
Han började jobba på engång och nickade till ganska på engång också! ;D
Sen fortsatte jag i traven och ställde honom mycket. Han var lugn och fin ända fram till galoppen då han gärna ville dra iväg.

I vänster varv var han duktig och jobbade på bra och jag lyckades få en ganska kort galopp ändå.
Men i högervarvet flippade han ur och sprang och sprang och sprang!
Det är så drygt när han blir så!
Man kan inte bara skritta och ta det lugnt i 2sek enligt honom. Han vill bara trava och springa!
Jag fick i alla fall högergalopp 2 gånger och även några steg skänkelvikning ;)
 
sen skyndade jag mig till stallet och fixade Fluffy innan jag, Ebba och Emilia gick upp till caféterian och började med grönt kort provet. Det var även 2 andra tjejer också.
Det kändes som om det gick bra och vi får veta om vi blev godkända imorrn :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0