Longering

Hejsan! :)
 
Kom hem från stallet för kanske 5min sen! ;) Okej då, kanske 10 xD
Men jag gjorde som jag hade tänkt och åkte och longerade ponnyn.
Även fast jag gärna hade stannat hemma en stund till, men det var skönt att komma iväg!
 
I alla fall så började jag med att mocka. Sen gick jag och hämtade Fluffy. Han stod ensam i hagen och jag trodde att lektionerna började 17. Men dom började kl 17.30.
Dessutom är det inget problem för Fluffy att stå själv, iaf så länge han har mat!
Men i höstas stod han faktiskt helt själv ute i hagen i flera nätter, min stjärna det! ♥
 
Började att borsta nästan på engång och sen gick jag till ridhuset.
Ingen var där när jag kom men Vanessa kom typ samtidigt som mig.
Jag började gå några varv med honom innan jag började.
Självklart tränade jag lite ledarskap. Jag gjorde väl bara halter och det klarade han bra. Det var en gång som han fick backa för att han gjorde "fel". 
Jag ökade och minskade tempot också och det gillade han ;)
Sen när jag gick till volten vid ingången så gick han snällt runt mig typ men han hade inget bra tempo alls. Han gick skit sakta och jag försökte få honom att gå fortare men det var inte så lätt! Antar att han är trött nu efter 3 dagars motion utan vila. Men han ska vila imorrn så ;)
I galoppen skötte han sig bättre än vad han brukar men han gjorde ett bocksprång så jag fick grus i ögat xD
Men han fick högergalopp så det var awsome! ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0