Kort ridpass - Skänkelvikning

Efter skolan åkte jag till stallet vid 14 med miin mormor och morfar.
Kärrorna var upptagna när jag skulle mocka så jag började med vattnet och maten.
Sen fick jag en kärra och började mocka.
Det var inte mycket skit i boxen alls!
 
När jag var klar tog jag in Izadora och Fluffy. Sen borstade jag honom lite fort och fixade honom.
Hade lite bråttom så jag bestämmde mig för att rida 45min bara och då skulle jag lägga in ganska mycket skritt och trav och nästan ingen galopp. Vilket jag höll mig till.
 
Idag red jag med de tredelade bettet vilket han funkade bra på, hade inget spö eller sporrar så det var väl därför han var lung xD
Tränade ganska mycket på att få in honom i ramen och lite skänkelvikning.
Han var väldigt duktig på att gå in i ramen och jobba idag. 
Gjorde det i trav också, men jag värmde upp ganska mycket först med att göra volter runt varje hinder och tempoväxlingar. 
Sen gjorde jag några fattningar i galopp innan jag gjorde lite skänkelvikning.
Men han kan ju inte direkt det men idag imponerade han på mig. Han gick som han skulle och gjorde rätt några steg! :D
Så det kändes jättebra. Men mamma kom sen så jag travade av och skrittade lite innan jag gick till stallet igen.
Idag när jag red så blev han lite lös i magen igen! Hoppas det bara var idag och inte nå mer! :/
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0