Högergalopp

Idag åkte jag till stallet efter skolan och det kändes som det var 100mil att gå från bussen!
Det blev ingen dressyrträning :(
Jag började i alla fall med att fixa vatten och sånt åt Fluffy. Det var lite kö på kärrorna så jag fick vänta ett tag.
När jag hade fixat allt hämtade jag Fluffy! Gissa vad han gjorde!?
När han såg att jag kom tittade han på mig och så vände han sig om och sen gick han mot mig! ♥
 
I sommras mötte han mig också men när det står en hel höbal framför honom så blir man ju glad! ♥
Gav honom mat och sen gick jag runt och gjorde ingenting innan jag började borsta.
Täcket var jättestelt efter snön...
Han var ganska ren men jag borstade ändå ganska noga!
 
När jag kom till ridhuset var Melina och Hanna där.
Jag började skritta runt och jobbade honom lite sen.
Sen travade jag lite och försökte få honom "i ramen" vilket gjorde att han sökte sig mer neråt.
Jag hade ont i huvudet och var inte så pigg men jag försökte jobba på endå.
Det som var dåligt var att jag blev irriterad på honom idag.
Jag hade det tre-delade bettet så han var väldigt stark idag. Men jag måste byta bett lite då och då!
Men han var i alla fall duktig i galoppen och han fick högergalopp flera gånger!
Snacka om stora framsteg! :D
Nyss var det omöjligt!!!
Nu är jag bara peppad att fortsätta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0