Galopptur med tjejerna!

Hejsan! :)
 
Blir ett ganska kort inlägg nu då jag ska gå och lägga mig snart å så måste jag olacka inför idrotten imorrn, duscha och massa annat! :/
 
Jag åkte till stallet med Isabell vid 16 och det fanns ingen ledig kärra när jag kom till stallet och tur va väl det nu!
Jag började fixa vatten och mat till Fluffy och då frågade Isabell om jag ville hänga på ut med henne och Melina.
Så jag skyndade mig och hämtade Fluffy. Sen fick jag reda på att Emilia också hängde på.
Borstade inte nå noga eftersom vi skulle skynda oss innan det blev helt mörkt fast det blev ju det tillslut!
 
Vi hoppade upp på hästarna och drog iväg!
Som vanligt red vi mot Tyby och galopperade! :D
Det är så himla kul att bara ha kul och galoppera!
Hästarna älskar det ju och dom behöver det i mellan åt!
 
Jag tycker att Fluffy blir fräschare efter man har ridit ut. När jag inte har ridit ut på länge blir han trög och vill inte jobba men när han får komma ut och rida är han på rätt väg igen!
 
När vi började galoppera så blev hästarna lite knäppa till att börja med! Fluffy höll på att bli sparkad...
Men jag fick rida sist och då blir Fluffy så tävlingsinriktad och vill springa förbi alla.
Men sen bytte vi platser några gånger och jag red 2:a. FLuffy tyckte Byron galopperade för sakta och ville om honom! xD
Han fick faktiskt högergalopp t.o.m! :D
Men när han tyckte det var jobbigt började han bocka och slänga med huvudet!
Tror han bytte galopp eller nått xD
 
Sen travade vi av jättelänge innan vi skrittade av dom. 
Jag hade gärna skrittat lite längre men eftersom jag inte hade mockat så sket jag i det.
 
När jag kom till stallet fixade jag med Fluffy och kollade igenom honom ordentligt! Utifall han hade fått en spark men de hade han inte som tur va.
 
På sportloveet ska Ringnäs till Alborgen! :D Ska åka dit och sen kanske vi ska shoppa! ;D
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Hej vill du vara med i våran bloggtävling där du kan vinna ett Amigo fleecetäcke? :)
http://ponnydressyr.se/2013/february/vinn-ett-fleecetacke-fran-amigo.html#comment

2013-02-22 @ 13:56:11
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0