Galoppombyten med bomm

Eftersom jag inte hann blogga igår så gör jag det nu ;)
 
Åkte till stallet vid 12 och när jag och Ebba kom till stallet gick vi ner till lektionsstallet och hämtade Emma.
Sen gick vi upp till sadelkammaren och åt.
Det finns ju en app man kan ladda ner som heter Pou, eller nått och man kan ju spela in när man pratar så upprepar den med en töntig röst xD
Det var så himla kul! xD
Fick också reda på att Emma ska få flytta upp till stora satllet i Maj :D
Kul att få nån att rida mer med + att hon ska ha Lady i storhäststallet som jag! ;D
 
Sen gick vi och mockade. Gick igenom hela boxen, fixade vatten och sen fixade jag maten.
Självklart hade Ebba och Emma redan börjat borsta när jag kom ner så dom kom upp till mig efter en stund.
Fluffy var som vanligt ren men han hade ett sår nere vid hoven. Troligen har han klivit på sig själv!
Men han har ett sår på ryggen, ett på nosryggen, ett på halsen och sen har han 2 ställen där han inte har nå hår...
Vad gör dm i hagen egentligen!?
Aja, det var iaf inge allvarligt så jag kunde rida honom.
 
När vi kom till ridhuset fixade vi med lite bommar. Tog en i mitten som vi kunde byta galopp på. 
Fluffy kan inte utan bomm än men vi jobbar på det! ;)
Skrittade fram i 10min och jag jobbade honom lite. Ställde och lite sånt.
Sen i traven så jobbade jag mest på volter men vi alla var lite okoncentrerade xD
Det var jag, Emma, Ebba och Emilia som var i ridhuset. Senare kom Vanessa och Steffi också.
Vi fick skrika när vi skulle på bommarna! "Den lilla bommen!" xD
Galopperade fram lite och sen började jobba lite med bommen.
Han fick högergalopp hur många gånger som helst och han var suuuuuuper duktig med galoppombytena! Han klarade det alla gånger! :D
Travade av länge och skrittade av.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0