Ett halvår..

... har gått sen jag red en annan häst än Fluffy!
Tiden har bara flugit förbi!
Så idag fick jag rida Ebbas foderhäst Julie nu när hon var i Gävle.
 
Först fixade jag allt åt Fluffy och sen gick jag ner till letkionsstallet och fixade åt Julie.
Där var det full fart och alla skulle till SORF på Pay and Jump.
Skulle ha anmält mig.. Men gjort är gjort!
Dessutom visste jag ändå inte hur jag skulle komma dit när det inte fanns nån transport.
Lastbilen var upptagen också!
Åker nästa månad och då kanske Ebba ska med ;)
 
Sen tog jag in Julie och hämtade alla mina grejer. Medans fick hon göra sina behov innan jag började göra i ordning henne.
Hade henne på gången och hon skötte sig ganska bra. 
Visst, hon steppade runt lite men hon måste ju lära sig! ;)
När jag var klar gick jag upp till ridhuset.
Hoppade upp och skrittade igång. Det kändes askonstigt! xD
Fluffy tar mycket längre steg och inte lika mjuka som Julie xD
Men jag vänjde mig fort och började jobba henne lite.
Flyttade lite för skänkeln och jobbade lite med ramen även på henne.
Hon fattade inte riktigt hur hon skulle göra men det är ju första gången så!
 
Efter ett tag började jag trava och det tyckte Julie om!
Hon sprang fort och ville typ galoppera!
Gjorde lite volter och tempoväxlingar. Ställde henne också och gjorde lite lösgörande.
Sen gjorde jag lite serpentiner innan jag provade på lite galopp.
Gjorde typ 2 fattningar i vänster varv och lika i höger innan jag började jobba henne där också.
 
Sen fixade jag henne innan jag tog ut henne i hagen igen.
Det var kul att rida nån annan häst och vill gärna rida flera andra hästar också! Gärna storhäst! :D
Å så kanske jag kan rida Julie nån gång till också! :P
 
Har ganska mycket bilder på Julie faktiskt ;)
 
 
 

 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0